Hva er meningen med livet?

Er ikke dette et av de vanskligste sprøsmålene å svare på? Jeg syns jeg leter og leter og leter, gjør yoga, leter litt mer og mediterer enda mer….

cropped-imgp1979.jpg

Jeg er ikke sikker på om jeg vet hva som er den egentlige meningen med livet, og jeg er heller ikke sikker på om det er viktig å vite det. Det som er viktig for meg er å vite hva som gir livet mitt mening. Hva er det som gjør at jeg setter begge beina på gulvet hver morgen og kryper til yogamatta for å gjøre praksisen min – det er viktig for meg å vite.

Yoga og meditasjon er en av de tingene som gir livet mitt mening fordi det holder meg oppe, det renser sinnet mitt for alle historiene som lever i meg fra fortiden, og det gir meg en indre ro og trygghet som er viktig for å oppleve verden som et godt sted å være.

En annen ting som er viktig for meg er venner, gode nære varme venner. Den siste tiden har det vært store endringer i forhold til mine venner. Noen trer frem i et nytt lys som gir dem et annet ansikt, et ansikt jeg ikke lenger kjenner. Hjertet mitt brister og jeg snur meg for å se på dem en gang til før jeg tar hånda til hjertet og takker for alt vi har hatt sammen – så vender jeg blikket fremover. Der fremme står det nye ansikt, nye mennesker som venter. Jeg har forandret meg og det har også mine venner.

Denne nyttårsaften satt jeg igjen med en deilig følelse av takknemelighet. Livet mitt er slik jeg ønsker det skal være; fylt med glede, varme og venner som jeg kan møte der jeg er og hverdagen er fyllt med meningsfylte oppgaver.

Meningen med livet, for meg, er å være i bevegelse mot det som gjør meg lykkelig. Det er å være tilstede i øyeblikket i mitt eget liv og vite hva som er bra for meg, og ta valgene deretter…

Som perler på en snor blinker lykken til meg gjennom fullmåneskinnet, jeg smiler til livet og deg og meg..

Posted by

Kundalini Yoga Lærer og Spirituell veileder

Leave a comment